joi, 22 decembrie 2011

Carcoteli despre bradul "verde"

Trebuie sa-mi vars oful ca nu mai pot. Ma enerveaza ingrozitor cand vad chestii de genul "salvati brazii, luati de plastic". Plasticul se descompune intr-un milion de ani. Un brad de pepiniera se recicleaza.

Varianta cea mai eco e fara brad (crengutele, ghirlandele nu se pun la socoteala). Urmatoarea varianta e cu brad la ghiveci, daca aveti gradina. Urmatoarea varianta e brad de carton sau ziar (reciclabil). Apoi vine bradul de pepiniera, crescut special pentru a fi pom de Craciun. In nici un caz un pom de plastic nu poate fi eco. Am mai vazut si un nene care se mandrea ca schimba brazii de plastic la 3 ani. El salveaza planeta!

Daca luati de plastic, luati din cauza ca e varianta cea mai economica, nu cea mai verde, pentru ca nu este asa. Vreau sa aud/citesc ca cineva a luat decizia ca nu merita dat banii pe brad natural anual si ca a luat de plastic sa-i ajunga pentru cativa ani, insa nu vreau sa citesc/aud ca a facut chestia asta ca e varianta cea mai eco.

5 comentarii:

  1. eu mi-am luat de plastic.. :)) dar nu sustin ca am facut asta pentru a salva planeta.. ci pentru a ma bucura mai mult de un brad impodobit (il tinem cca o luna)

    RăspundețiȘtergere
  2. @Deni, foarte frumos. Sa mi arati si mie poze :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Exact la asta ma gandeam si eu zilele acestea. Si ma gandeam ca daca as avea un blog as scrie despre asta. Ma bucur ca ai facut-o tu. Cat despre bradul artificial asa zis ecologic....e drept ca arata intotdeauna bine, nu are niciun cusur, nu-i lipsesc crengi, nu sta stramb si nu i se vede in general tulpina, dar ce farmec ar avea sa il scot din boxa in fiecare an? Nu miroase a brad, nu trebuie sa ne mobilizam pentru a merge sa il luam....raman la bradul natural din pepiniera (nu din padure).

    RăspundețiȘtergere
  4. @Cori, dupa parerea mea, se vede de la o posta care e de pepiniera si care e de padure. Daca vezi ca e de padure, eviti si asta e. Cu timpul or sa se apuce de alta bisnita oamenii care vand pomi din padure.

    RăspundețiȘtergere
  5. Si pe mine ma amuza asta cu ecologia cand e vorba de brazi de plastic :)
    Mie mi-e mila de ei, de braduti, stiu ca e greu de crezut,dar asa e, cum am spus candva: http://catiriz.ro/2011/01/10/o-poveste-despre-brad/
    Si acolo mai vorbesc de avantaje strict fizice: cand am decis ca trebuie sa luam unul de plastic, un mare motiv a fost ca locul lui era langa calorifer si s-ar fi uscat in cateva zile. :)

    RăspundețiȘtergere