vineri, 23 septembrie 2011

Acasa...

Multe conversatii cu conationali se desfasoara dupa urmatorul tipic:

X: "Cand mai vii acasa?"

Eu: "Acasa unde?"

X: "Acasa, in Romania" (expresie stupefiata)

Eu: "Pentru mine, Romania nu e acasa."

X: tacere lunga.

Intreb si eu: ce inseamna "acasa"? Acasa unde e cald si bine? Acasa la parinti? Acasa intr-un anume oras? Acasa intr-o anume tara?

Acasa pentru mine inseamna exclusiv unde locuiesc la momentul dat. Nu ma voi referi vreodata la Romania ca "acasa". Acasa aduce cu sine un sentiment de apartinere (belonging, vorba englezului). Acasa da un ton de eterna intoarcere la radacini.

Dupa mine, radacinile se pot pune si in alt ghiveci ;)

Pentru voi unde este acasa?

5 comentarii:

  1. Acasa e unde te simti cel mai bine! Daca ma refer strict ca si destinatie, acasa poate fi si-n Romania sau poate fi si unde locuiesc momentan.
    Romanul se adapteaza foarte repede la bine si nu mai vrea sa plece "acasa" (oriunde s-ar afla), dar apreciaza si putinul si poate spune ca nicaieri nu-i mai bine ca acasa, in Romania. Mie, de ex, mancarea in Romania mi s-a parut foarte buna, legumele aveau gust, fructele aveau gust... cred ca am mancat vreo 4 kg de prune :). Cum m-am intors in tara de adoptie, cum mi-au aparut "bubele", vorba lui Creanga - "lemnele-s pe sponci".

    RăspundețiȘtergere
  2. @Oana, bine spus. Si eu cred ca acasa e unde te simti cel mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru mine este inca acasa acolo unde am stat de cand m-am nascut pana acum 4 ani.
    Este acasa si acolo unde stam acum, in casa noastra.
    Nu a fost acasa in cele doua locuri unde am stat cu chirie de la mutarea de la ai mei pana ne-am luat casa noastra. Nu a fost pur si simplu, nu stiu de ce.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cineva spunea că o casă poate fi numită acasă numai dacă în ea s-au născut și au murit oameni, idei și sentimente... Mi-a plăcut definiția ca să zic așa, pentru că pur și simplu simt că vine cu muuuult adevăr.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Bianca, bine-a zis cine-a zis cand a zis ce-a zis ;) In alta ordine de idei, imi place sa descopar istoria caselor in care stau. Voua va place? Sau va e frica de ce ati putea descoperi (evenimente triste)?

    RăspundețiȘtergere