joi, 22 septembrie 2011

Carcoteli despre Zakynthos

Am promis (si ma tin de cuvant) sa carcotesc despre Zakynthos. Persoanele cunoscute (atat virtual cat si 3D) stiu ca sunt carcotasa, mereu gasesc proverbialul pai, iar mai rar si proverbiala barna.

Am fost o saptamana in Zakynthos luna asta (septembrie). Nu mai fusesem in Grecia pana acum. Paranteza: stiu, TOATA lumea a fost in Grecia/ Turcia, numai noi nu am fost. Incheiat paranteza. Pur si simplu aveam nevoie de o vacanta. Cateva saptamani m-am tot uitat pe diverse site-uri cu pachete de vacanta si aproape in disperare, am ales ceva. Asta e alta discutie cu pachetele de vacanta, o sa carcotesc si pe tema asta curand.

Scurt pe doi, am ajuns in Zakynthos. Hotelul a fost neasteptat de bun, mancarea si bautura neasteptat de buna, localnicii politicosi, nu am avut probleme.

Totul a inceput atunci cand R (sotul meu) a zis: "Nu simt ca sunt in Grecia. Seamana cu Spania." Mi s-a parut ciudat ca a zis asta, in special ca ne-am chiombit amandoi la semne rutiere, am auzit oameni vorbind o limba pe care chiar nu o inteleg etc.

Am inceput insa sa ma gandesc mai serios la ce a spus si, cu trecerea zilelor si bifarea obiectivelor vizitate, mi-am dat seama ca are dreptate.

Zakynthos este o insula foarte cosmopolita. Este atat de cosmopolita ca nu are istorie. Paranteza. Normal ca are istorie - doar ca nu s-a pastrat asa bine ca pe Rodos, spre exemplu, sau pe Kos (Kalymnos) etc. Incheiat  paranteza. De obicei, am criterii foarte riguroase atunci cand aleg unde sa petrecem vacanta, iar unul din criterii este sa fie un loc cu istorie vizibila (ruine, muzee, statui etc).

In plus, aflati de la mine despre Smuggler's Cove (Navagio). Ce se vede in imagine nu este nisip (Photoshopul sa traiasca)- ci pietris, inclusiv in apa. Saracul R a avut talpile belite. Eu am suportat mai bine - am glumit ca stramosii lui au fost incaltati de 1000 de ani, pe cand stramosii mei au fost mai "aerisiti" :))))

Zakynthos e un loc exceptional pentru o vacanta relaxanta, sau chiar pentru o bauta ("se stie"), insa mi-a amintit putin de Disneyland Paris. Cel putin Disneyland nu pretinde ca nu e un loc fals.

4 comentarii:

  1. TU nu esti carcotasa, EU sunt carcotasa cand vine vorba de Zakynthos. :D Adica... nici macar cosmopolita nu mi s-a parut, zau. Nici... greceasca. Asta desi m-am simtit bine acolo, hotelul a fost bun, mancarea foarte buna, oamenii amabili, vorba ta... Mie mi s-a parut "rurala". Comparata cu celelealte locuri din Grecia cu care am fost. Capitala mi-a parut un fel de Turnu Severin (I should know about it, am crescut acolo), aceleasi pravalii si carciumi cu aer ponosit, trotuare "chinuite", ma rog, si vreo doua cladiri vechi "mandria orasului".
    Peisajele sunt, intr-adevar, frumoase, apa e turcoaz, e placut sa te plimbi cu masina pe insula si am ramas cu poze faine de acolo, dar probabil ca m-am dus cu niste mega-asteptari pentru ca m-o laudase toata lumea, si m-am intors oarecum dezamagita...
    Paranteza: eu chiar iubesc insulele Grecesti, nu pentru all-inclusive-urile ieftine, ci pentru aerul lor de vacanta, oamenii draguti si veseli, pravalioarele cu prostii si tot ce inseamna ele. De aceea ne intoarcem de cativa ani tot acolo. Chiar ne place. :) Dar, in topul lor, Zakynthos a ramas in urma, chiar dupa Creta...

    RăspundețiȘtergere
  2. @Maria, asta patesc si eu cand merg in vacanta. De obicei, cand am asteptari mari, se dovedesc a fi neintemeiate. Am vrut sa ma exprim elegant cand am zis "cosmopolit". Noua ni s-a parut totul foarte "British" in sens negativ.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ria, eu sunt ultima persoana care nu a fost in Grecia :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna,

    Cum a fost vremea in luna septembrie? Oare de pe 25 septembrie incolo (cand am eu programata plecarea) se mai poate face plaja sau macar o baie de soare? Tavernele mai sunt deschise?
    Multumesc anticipat pt info!

    Monica

    RăspundețiȘtergere