luni, 10 octombrie 2011

Midnight in Paris... apoi trezirea!

Ieri am fost sa vedem Midnight in Paris, un film de Woody Allen. Am asteptat o groaza sa apara si aici asa ca era clar ca nu mai puteam de nerabdare. Nu suntem neaparat fani Woody Allen, insa suntem fani Paris. Eu una as vedea orice film cu actiune ce se desfasoara in Paris...

Ei bine, mare capodopera n-a fost. Orasul frumos ca intotdeauna, insa majoritatea actorilor (cu cateva exceptii) au parut de lemn. N-as zice ca e vina actorilor - eu dau vina exclusiv pe Woody Allen. Au fost cateva cadre de-a dreptul jenante, de am-dram, cand toti actorii stau in picioare si discuta, iar o tanti isi aminteste sa mai faca cateva poze la Versailles.

Owen Wilson, desi are potential, e incorsetat intr-un rol "Woody Allen". Dupa parerea mea, Allen s-a gandit ca el nu e indeajuns de aratos si l-a pus pe asta sa spuna replicile lui, monologurile lui, in maniera lui. Wilson clar nu se simte confortabil cu chestia asta si pare de lemn/fals.

Povestea, desi pe hartie pare minunata (nu spun mai multe) nu e ajutata de ceea ce englezii ar numi "self-indulgence" a lui Allen. La inceput, aproape 15 minute de peisaje din Paris! Asta ar fi un lucru bun, pentru iubitorii de Paris. Insa pe noi chiar ne-a plictisit: "Nu mai incepe odata filmul!" etc.

Lucrurile bune: orasul in sine, povestea (in special daca cunoasteti personajele), unii actori (Adrien Brody, spre exemplu), unele replici pline de umor...

Dupa parerea mea, Vicky Christina Barcelona e un film cu mult mai bun, cu o poveste inchegata si personaje care, detasate de oras, ar putea "trai" si in alte contexte. Pe cand in "Midnight in Paris", personajele sunt legate de oras - contextul este unic si de aceea slab.

Inchei cu ce a zis R, pentru cei care au vazut filmul: "Filmul asta este ca Paul, personajul pedant".

7 comentarii:

  1. :p Nu pot sa fiu de acord cu ultima afirmatie din simplul motiv ca Paul ala chiar se lua in serios, el pe sine, in timp ce Woody Allen ma indoiesc ca a facut asta vreodata cu el sau cu filmele pe care le face. =)) Iar pt mine asta e tot farmecul. ;))

    RăspundețiȘtergere
  2. @Swan, eu cred ca R se referea la "name dropping" (cei din trecut) si la publicul spectator. R a mai zis ca el crede ca e o imagine a Parisului privita prin prisma americana si ca dupa filmul asta multi americani vor merge la Paris, ca pare asa "inofensiv".

    Nu mi-a displacut filmul (m-as uita la orice film cu Paris), insa este sub VCB.

    RăspundețiȘtergere
  3. Oricum, se pare ca ‘Midnight in Paris’ a devenit filmul lui Woody Allen cu cel mai mare succes de Box Office, cu incasari in aprox. 2 luni de 41.8 milioane de dolari, obtinandu-se astfel un record pentru Allen ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie mi-a placut, ba chiar m-a facut sa imi placa Parisul, ceea ce e ceva :-))

    RăspundețiȘtergere
  5. Mie mi-a palcut filmul ca e despre Paris dar ai dreptate intr-o privinta: mi s-a parut cel mai slab film a lui Woody. Vicky a fost minunat!

    RăspundețiȘtergere
  6. @Perlla, nu ma mira. E un film care are/avea toate sansele sa-mi placa- orasul meu preferat, o poveste fantastica, actori care nu-mi displac.

    @Ioana, nu iti da de gandit daca tie in mod obisnuit nu iti place orasul, insa iti place cum e prezentat de el?

    @Vulpitza, daca nu facuse inainte Vicky, ii iertam asta. Insa e capabil de mult mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  7. Hehe, Andreiuto, pai fix dupa ce am vazut filmul asta cu fetele mi-a venit ideea de petrecerea burlacitelor in Paris! Tu vii inot, da?

    RăspundețiȘtergere