luni, 10 octombrie 2011

Draga Jane... Partea 1

Salut! Sunt Rya, am 27 de ani si sunt dependenta. Incantata de cunostinta! Murmur, stupoare. Sunt dependenta de Regency Romance: romane cu actiunea in perioada Regency (sfarsitul secolului 18- inceputul secolului 19) in Anglia. Nu numai ca le "consum" mai repede decat ai zice: "Dar un Dostoievski ceva, nu citeste si fata asta?!", ci si imi doresc sa scriu una (sau mai multe) de gen!

In principiu, mi-as fi dorit sa traiesc in perioada respectiva, sa port rochiile alea, sa cobor delicat scarile unui palat si sa merg cu caleasca sa supez alaturi de cine stie ce persoana cu titlu din 1066. De fapt, sunt constienta ca nu m-as putea adapta la epoca respectiva. In primul rand, nu as suporta sa stau nespalata cu deceniile - igiena era la pamant. In al doilea rand, nu erau foarte avansati in medicina. Daca te durea vreun dinte, beai un paharel de gin sa amorteasca oarescat, apoi era scos si inlocuit fie cu unul de lemn (!) daca erai sarac, fie cu unul adevarat (sa ne gandim putin de unde se putea lua un dinte sanatos adevarat: in mod clar nu de la un om in viata!) daca erai bogat. In al treilea rand, ca femeie, nu aveai NICIUN drept. Dupa casatorie, toate bunurile tale deveneau proprietatea sotului.

Unul din tablourile mele cu tema Regency
Toate motivele de mai sus nu ma opresc sa visez si sa doresc sa astern pe hartie (ecran) ce visez. Voi aveti vreo "guilty pleasure"? Va doriti sa fi trait in alta epoca?

12 comentarii:

  1. Woa! Da, am! Am trait in acea perioada, dar eram prea mica asa ca m-as intoarce in...anii '80. Ador acei ani. Papusile Barbie, hainele sclipicioare si ciudate, parul mare, sprancenele nepensate si machiajul strident, bestialele serii de desene animate si filmele.

    Am calculatorul plin de filme din acea perioada. De la SF-uri pana la ecranizari dupa Danielle Steel. :)) Asa ca ma pot declara dependenta de anii 80. :D Guilty and proud!

    RăspundețiȘtergere
  2. La mine stii ca e tot Regency, desi as mai avea cateva perioade pe care mi-ar placea sa le vizitez (nici eu n-as putea sa traiesc permanent in diverse timpuri trecute) - Anglia Tudorilor si cam tot secolul XIX englez, Franta secolelor XVI-XVII, Parisul impresionist si al anilor '20-'30 (:p). Daca mai stau putin cred ca imi mai vin si altele in minte... lol!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ah si cand mai venim in Anglia in viitor, trebuie sa-i lasam pe consorti deoparte si sa facem unul din tururile astea impreuna - http://www.pandptours.co.uk/itineraries/

    RăspundețiȘtergere
  4. @Ada, vorba cantecului - all my love if you were born in the 80s :)))

    @Swan, da, de ce nu? Sau ii putem lua si pe ei la Highclere, ei se plimba prin gradini ca doi porumbei si noi ne benoclam prin castel :)))

    @Vulpitza, pai vino mai intai si dupa aia mai discutam ;) (negociez dur! :))) )

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, mi-as fi dorit sa traiesc in perioada interbelica. Chiar si in Bucuresti, nu musai intr-o capitala europeana (ma rog, tehnic si Bucurestiul e capitala europeana, pe vremea aia chiar semana mai mult). Mai devreme probabil ca nu mas putea adapta, deci, daca as calatori in timp, m-as opri la anii 1920-1930. M-as intergra bine in lumea aia usuratica si decadenta :))

    RăspundețiȘtergere
  6. PS: iar am mancat peste taste si dau rateuri, sa-mi fie rusine. Ma duc sa scriu de 100 de ori "m-as" cu cratima si sa ma asez la colt pe coji de nuca... :">

    RăspundețiȘtergere
  7. @Maria, ne vedem in The English Bar la Athenee Palace atunci :)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Luiza, si tu, si tu! ;))

    Andreea, daca mergem doar la Highclere (mmm si Chatsworth mi-ar placea, asta asa la prima strigare), il vad rezistand. Daca facem un tur de-ala, despre R al tau nu stiu, dar al meu sigur ar prefera sa stea cu Mafucu acasa. =)) =)) =))

    RăspundețiȘtergere
  9. Ada, aveai papusi barbie in anii '80? In Romania? Ca eu eram ceva mai mare si zau ca in romania acelor ani n-aveai de unde sa faci rost de asa ceva decit de-afara si greu de tot. In cazul asta, esti mare!
    Cit despre perioada in care mi-ar fi "placut" sa traiesc, ador Franta si, mai ales Parisul anilor 1600-1700 ... rochii cu crinolina, castele, trasuri, muschetari ... da, stiu, stiu, igiena - ioc, boli - cit cuprinde, intrigi de castel, saracie lucie in restul tarii ... pot sa visez si eu ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. @Patratel, Marie Antoinette se spala, ba chiar de doua ori pe zi. Era considerata ciudata, normal :))))

    RăspundețiȘtergere
  11. @patratel: Sunt născută si crescută in Timișoara. Mulți de acolo treceau granița la sârbi si reuseau sa aducă diverse. Inclusiv Barbie. Nu eram singura care aveam.

    RăspundețiȘtergere