luni, 17 octombrie 2011

Prima pe dreapta!

Tocmai m-am intors dintr-un weekend petrecut in Bucuresti. Am avut motivele mele sa ma duc, fie si pentru un timp atat de scurt, insa nu m-am asteptat sa gasesc ceea ce am gasit. Cred ca am avut acelasi sentiment pe care l-am avut la Roma, numai ca invers:"Is this it?!". La Roma am crezut ca am ajuns in alt oras pentru ca am fost dezamagita, insa la Bucuresti am crezut ca sunt in alta parte din cauza unor lucruri pozitive. Pregatiti-va de a fi uimite!
Eu sunt din Bucuresti, am stat acolo vreo 20 de ani din viata si simt ca am dreptul sa carcotesc fara retineri. Ultima data am fost acolo in noiembrie 2010 si nu am simtit vreo schimbare in bine. Aceleasi strazi, aceiasi oameni, alte glasuri, alte incaperi.

Ei bine, cu mare uimire si placere, tin sa va anunt ca am intalnit o groaza de vanzatoare amabile in Plaza Militari. Nimeni nu m-a urmarit prin magazine, nimeni nu m-a batut la cap, toate s-au dat peste cap sa ma ajute, mi-au multumit cand am iesit din magazine fara sa cumpar ceva si mi-au zis si "La revedere!".

A doua chestie pozitiva tine de centrul istoric din Bucuresti. Chiar era aproximativ curat, cu multa politie, cu atmosfera, cu foarte putini cersetori si caini vagabonzi!

A treia chestie pozitiva (dupa care ma opresc, adica ce naiba, nu vorbesc de Viena :))) ) e reprezentata de atitudinea unor oameni. Au inceput sa te lase sa treci inaintea lor, sa ajute femei cu carucioare cu copii sa urce in autobuze etc.

Am laudat ce-am laudat si m-am bucurat ce m-am bucurat, insa nu este de ajuns. Cu 2 strazi, 3 oameni si 4 politisti nu se face primavara. Voi vedeti schimbari in bine?

Poze din Bucuresti aici.

3 comentarii:

  1. Prea putine, din pacate :-(. Iar asta cu vanzatoarele si restul...tind sa cred ca ai avut noroc, procentul celor care nu sunt amabili, politicosi etc. este in continuare mult, dar mult prea mare, ba chiar traind acolo am avut senzatia ca este tot in crestere :-(

    p.s. Nici Viena nu mai e ce a fost dpdv asta :-(

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca ai privit partea buna. Intr-o mare de stiri urate si proaste, este asa de bine sa intalnesti pe cineva care priveste lucrurile pozitiv. Si eu mi-am mai schimbat parerea despre Bucuresti fata de ce simteam in primele 6 luni de trait aici. Chiar mi se par oamenii mai amabili si mai profi decat cei intalniti in Timisoara. Nu credeam ca vreodata voi zice asta despre orasul meu natal, dar asa e.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Ioana, in toata perioada cat am locuit in Bucuresti si toate datile cand am vizitat, nu am vazut vreo vanzatoare amabila (fara urmariri etc), vreun om sa 1. cedeze locul de trecere sau 2. sa ajute pe cineva cu carutul. Nici macar o singura data. Bineinteles ca sunt si oameni de nimic (in avion a fost jale!).

    @Ada, nu am privit partea buna. Am o groaza de carcoteli - incepand de la blugi :)))) Insa m-a surprins in mod placut sa vad chestii schimbate in bine. Stii bine ca nu sunt nationalista, patriota, cum vrei sa-i spui. Foarte rar am un cuvant bun de spus despre Romania sau Bucuresti.

    RăspundețiȘtergere