vineri, 7 octombrie 2011

Spuneti "branza"!

Raspuns pe lung pentru Cami :)

Au englezii o vorba: "All the gear, no idea." Dupa parerea mea, cineva poate sa aiba un aparat foto de 20.000, obiective "fara numar, fara numar" si sa faca poze decente, care nu inseamna nimic.

In domeniul non-profit, o poza face mai mult decat 1000 de cuvinte. Daca nu ai un subiect care sa atraga atentia, nici Photoshopul nu salveaza poza, nici un aparat cat mai scump. Un exemplu pe care l-am vazut chiar astazi:




Poza asta este supra-expusa. Mai conteaza?! Conteaza ca a facut-o cu un aparat scump sau ieftin? Sau conteaza ce a vazut fotograful?

Mie imi place mai mult sa vad o poza prost incadrata sau prost iluminata cu subiect interesant decat o poza facuta cu un aparat ultra-performant setat automat fara niciun Dumnezeu.

Un aparat foto nu e un frigider - cu cat e mai performant cu atat consuma mai putin curent, tine mai multi ani etc. L-as compara mai degraba cu un laptop- conteaza foarte mult componenta umana. Eu poate ca as folosi laptopul pentru navigare pe internet, office, design, pe cand un gamer l-ar folosi pentru Starcraft cu orele. :)

Dupa atata gargara, a venit timpul sa anunt ca mi-am comandat aparat foto cu film. Nu zic ca o sa renunt la aparatul digital, ci doar ca vreau sa experimentez putin ;)

2 comentarii: